mina sminkpenslar / new in

Hej! Tidigare så slängde jag ihop detta inlägg men självklart ville det inte sparas så skriver det igen!
Jag har länge funderat på att skriva om mina penslar, det är ett set med 22 stycken penslar och borstar från Peggy Sage. Jag fick dem av skolan i början av höstterminen. Alla som går hantverk stylist får var sitt set. Jag tycker faktiskt att det är onödigt många penslar eftersom jag sällan använder ögonskugga och majoriteten är skuggpenslar i olika storlekar. Men när jag väl faktiskt använder skugga så gör jag oftast en brun sotning, ska jag på fest (som jag gör väldigt sällan) så går jag in med en matt svart skugga för att skapa en mer "mystisk" look. Det finns såklart olika tekniker, men jag har inte gått in så mycket på det men det kommer med tiden.
Om man inte gillar att ha ögonskugga men skulle vilja testa eller nåt så tycker jag att om man lägger en crémevit skugga som bas, appliceras med en bred skuggpensel (4 pensel räknad från vänster) sedan en brun globskugga, appliceras i globlinjen (kan appliceras med en smal pensel, eller med en rundad pensel. Som är den 11 räknad från vänster). Och sedan sudda ut kanterna med en blendingbrush (hittade inte det svenska ordet haha) det är iallafall den 7 penseln räknad från höger. Det är enkelt men snyggt!
 
De penslar/borstar jag använder varje dag är:
1. Foundationborste
2. Concealerpensel
3. Rougeborste/fanborste till shading
4. Ögonbrynsborste
5. Ögonbrynspensel
6. Eyelinerpensel
7. Maskaraborste
8. Läppensel
Så man märker ju att jag inte använder alla haha :)
 
Idag har jag slösat bort 376 riksdaler på en massa onödiga saker.
Genomskinliga hårsnoddar 19kr (kicks)
Primer studio secrets från l'oreal Paris 179kr
Spray cleaner från kicks 59kr
Sminkväska/necessär från kicks 119kr
Måste slösa mina pengar så fort jag får dem, har en del kvar ändå. Men nu har jag köpstopp. Vet inte hur jag ska klara mig :(
 
(Detta var ett väldigt onödigt inlägg no hate)


spana in skönhetskategorin finns massa tips på hårprodukter där om du ska utöka i badrumsskåpet :D

Svar: Får kika in där då, ska rensa ut badrumsskåpet imorgon ju :D
Fanny Ståhl

bra grejer

Ooh ett sådant sett hade man inte tackat nej till :)

Svar: Du skulle sett oss när vi fick dem haha! Helt underbart, liksom helt gratis :)
Fanny Ståhl










Kom ihåg mig?
Hej! Fanny heter jag, är 22 år och bor utanför Ronneby med min sambo Emil och vår dotter Hedda. Här kommer ni att få ta del av min vardag som består utav hästar matlagning, fotografering och lite andra äventyr.