2 0 1 4

Har sett flera bloggar med listor på vad de vill göra under 2014, gjorde en lista på saker jag vill uppnå och göra. Ingen specifik ordning.
 
1. Åka tillbaka till Tyskland
2. Fotografera mera
3. Träffa nya vänner
4. Lära känna mina vänner bättre
5. Få bättre betyg
6. Bli lycklig
7. Gå på fler konserter
8. Gå på fler festivaler
9. Träffa alla i Of Mice & Men
10. Krama Austin Carlile
11. Festa med vänner
12. Resa mer
13. Lära mig mer om matlagning
14. Ha världens bästa födelsedag
15. Shoppa mer på second hand
16. Spara mer pengar
17. Köpa ny kamera
18. Ny kamera utrustning
19. Köpa analog kamera (som fungerar)
20. Hoppa hinderbana med JellyBean
 
 
21. Rida
22. Fotografera hästar
23. Åka på roadtrip med vänner
24. Fota solnedgång
25. Gå på Liseberg med bästa kompis
26. Nattpromenad en sommarnatt
27. Titta på stjärnorna
28. Berätta en hemlis
29. Segla
30. Lära mig spela fler låtar på gitarren
31. Upptäcka ny musik
32. Våga att prata med nya människor
33. Köpa en cd-skiva
34. Köpa en vinylskiva
35. Göra en vlog
36. Lära mig redigera mer i ps
37. Gå på fototräff
38. Lyckas med någonting
39. Försöka få kontakt med en gamal vän
40. Åka till fjärilshuset i Stockholm
 
 
41. Träffa släkten
42. Besöka en plats jag aldrig besökt tidigare
43. Sätta upp en balfrisyr
44. Göra en balsminkning
45. Fotografera porträtt
46. Sminka någon till en photoshoot
47. Fotografera ute på en äng
48. Färga håret ombre/dipdye
49. Titta på film
50. Gå på dejt
51. Gå på fotografiska
52. Sätta upp fler bilder på väggen
53. Möblera om mitt rum hos pappa
54. Framkalla fler bilder
55. Få långt hår
56. Måla mera
57. Hitta något att göra på fritiden
58. Lära mig något nytt
59. Bli inspirerad
60. Hitta någon jag tycker om väldigt mycket
 
 
61. Bli kär
62. Åka till Skåne å träffa mina vänner
63. Åka på popkollo
64. Gå på kvällspromenad med Prinsen (farmor & farfars hund)
65. Äta mindre godis
66. Gå på spa
67. Åka färja
68. Se Vapenbröder live (årlig tradition)
69. Gå på loppis
70. Köpa mer färgglada kläder
71. Köpa mer bandreleterade saker/kläder
72. Träffa andra med samma intresse som mig
73. Träffa någon jag lärt känna via internet
74. Få bättre självkänsla
75. Baka en tårta
76. Sleepovers med vänner
77. Lära mig mer saker under ridlektionerna
78. Bli bättre inom makeup och hårstyling
79. Hitta en praktikplats jag kan va på under vt
80. Sommarjobba
 
 
81. Tjäna pengar
82. Bli mer organiserad
83. Organisera bildmapparna i datorn
84. Bli bättre på fotografering
85. Spendera mer tid med vänner
86. Åka till Stockholm
87. Läsa en bok
88. Träna
89. Ha roligt
90. Sattsa mera på teatern
91. Gå på fotorundor
92. Våga vara bland större folkmängder
93. Sluta vara rädd för människor
94. Vara glad oftare
95. Äta på restaurang
96. Titta på solnedgång
97. Fota månen
98. Tälta
99. Åka till ett varmt land
100. Inspirera andra
 
 
Jaha, det var den listan det. Kommer titta tillbaka lite här då och då och bocka av när jag har klarat av något. Så får man se i slutet av året vad man har klarat av. Hoppas det inte liknar någon annans lista alldeles för mycket. Har hittat inspiration från såå många bloggar. Meen jag har skrivit ner saker jag vill göra!
Att sätta upp delmål är viktigt för mig, måste hålla mig organiserad annars blir jag stressad och då mår jag dåligt vilket resulterar till depression. Men jag är alltid så slarvig, men nu börjar jag få koll på allting vilket känns bra. Men nu avslutar jag detta inlägget innan det bli alldeles för långt!
 
58/100











Kom ihåg mig?
Hej! Fanny heter jag, är 22 år och bor utanför Ronneby med min sambo Emil och vår dotter Hedda. Här kommer ni att få ta del av min vardag som består utav hästar matlagning, fotografering och lite andra äventyr.